7 Ağustos 2014 Perşembe

Hakan Bıçakcı - Doğa Tarihi

image



Hakan Bıçakcıyla uzun süredir tanışmak istiyordum, kısmet Doğa Tarihiyle oldu.
Plaza kadını üzerinden insanlık eleştirisi diye tabir ettiği son kitabı, çok geniş bir bakış açısıyla 21.yy kapitalizminin eleştirisi olarak okumak mümkün.
Doğa’nın, işteki rekabet ortamı, aşk hayatındaki tatminsizlik ve genel bir kimlik bunalımı sonucu  sıkıntıları artar. Kendini esir hissettiği hayatına daha fazla tahammül edemez ve delirmeye başlar. Kitap,  Doğa’nın yavaş yavaş delirme sürecini anlatmaktadır.
Bir kadın olarak , kadın dünyasının ayrıntıları gayet gözalıcıydı. Erkek gözüyle bir kadının detaylı hayatına geniş bir perspektifle bakabiliyor olmasına şaşırdım yazarın. Bunu göze alabilmesine daha doğrusu, potansiyel okur grubunu kızdırmayı göze alabiliyor olması cesaret ister J
Doğa berbat bir kadın! Kitabın her satırında Doğa’yı kollarından tutup sarsmak istedim. Ama Hakan Bıçakcı buna izin vermedi J
Doğa’nın görünmek kavramıyla kurduğu hastalıklı ilişkiyi , yine en görünür olduğumuz facebook  üzerinden eleştirmiş Hakan Bıçakcı. Aslında çağımızın hastalığı, nasıl olduğu değil nasıl göründüğü ilglendiriyor Doğa’yı.
Başlarda sadece dışarıdan izlediğim sonlara doğru anlamaya çalıştığım Doğa’ya fazlasıyla acıdım. Ve ne yazık ki etrafımdaki insanlarla başdağtırdım. Ne yazık ki …
Hakan Bıçakcı’nın diğer kitaplarını bilmiyorum ama Doğa Tarihini okuduğuma son derece memnunum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder